CREATIE. PROMOVARE. TEHNOLOGIE.

Obama a castigat – Internetul a castigat

Publicat in:

12 Nov 2012

de

cu

Nici un raspuns

obama reddit la laptop

Stim deja despre faptul ca in SUA au avut loc alegeri prezidentiale. Acum, stim si castigatorul acestei “competitii”: Barack Obama. Dar ne surprinde acest lucru? Daca analizam datele social media raspunsul este negativ.

Nu vom discuta despre persoanele in parte, despre programe de guvernare etc. ci pur si simplu despre cateva statistici in legatura cu prezenta pe internet a celor doi candidati.

In primul rand, bugetul alocat de catre Obama pentru campaniile PPC de cautare si display este aproape dublu fata de cel al lui Romney: se estimeaza ca Obama aloca zilnic intre 4.400$ si 13.100$ pe Google Search si 6.000$ pe bannere online, in timp ce adversarul sau aloca undeva intre 3.400$ – 6.300 $ pe cautare, respectiv 2.300$ pe bannere. Chiar daca cifrele in sine nu sunt neaparat exacte, diferenta este notabila.

estimari ppc obama romney

Sursa: WebProNews

In ceea ce priveste prezenta online, lucrurile sunt si mai clare. Urmatorul tabel vorbeste de la sine:

prezenta online obama romney

Sursa: WebProNews

Diferentele sunt clare. Obama castiga in toate categoriile si, poate cel mai important, reuseste sa isi trimita mesajul la un numar mai mare de oameni decat Romney.

UPDATE: se pare ca a pierde alegerile vine si cu o scadere drastica in numarul de fani pe Facebook pe care Romney ii are. Aceasta imagine ne va lamuri:

grafic scadere fani facebook romney

Sursa: appdata

Ce concluzii am putea trage?

In primul rand, putem incepe sa folosim indicatorii social media pentru a face estimari mai bune. Spre exemplu, daca ne-am fi ghidat numai dupa sondaje, am fi observat ca lupta era foarte stransa si se ducea pana la ultimul vot (in ultimele zile sondajele aratau 50%-50%). De cealalta parte insa, daca ne-am fi ghidat numai dupa numerele din social media am fi tras concluzia ca Obama o sa castige detasat.
In al doilea rand, nimeni nu mai poate neglija importanta internetului pentru informare sau promovare. Asa cum am vazut, sumele care sunt investite sunt mari, iar acestea urmeaza sa fie din ce in ce mai ridicate. In plus, cel care a investit cel mai mult a castigat. Intr-un domeniu aflat intr-o continua crestere a competitivitatii, cei care investesc mult dar si bine vor iesi castigatori. De aceea, pentru o buna promovare ai nevoie de o echipa buna. Una care sa te ajute sa construiesti o campanie PPC desteapta!

Noi suntem la un telefon sau email distanta.

0 comments