CREATIE. PROMOVARE. TEHNOLOGIE.

Magazinul online Apple scade in preferintele consumatorilor

Publicat in:

21 Jan 2013

de

cu

Nici un raspuns

De foarte multe ori, site-ul celor de la Apple precum si magazinul lor online era dat ca exemplu de catre oricine drept o treaba bine facuta. De fapt, toate sondajele efectuate plasau magazinul online foarte sus in topul preferintelor clientilor. Intr-un timp destul de scurt, punctajele obtinute au inceput sa scade desi magazinul nu a suferit modificari la nivel vizual.

Ce s-a schimbat in magazin?

Am zis ca din punct de vedere al design-ului lucrurile au ramas la fel. Insa Apple a lansat mai multe produse, mai multe modele etc. toate aparand acum pe site-ul lor. Si aici intervine arhitectura informatiei. Cand site-ul a primit un redesign, numarul de categorii era mai mic, numarul de modele mai mic etc. Oferta companiei s-a diversificat, dar structura site-ului a ramas aceeasi.

Asta se traduce intr-o usurinta in navigare mai mica decat inainte si implicit atrage nemultumirea vizitatorilor care sunt obisnuiti ca totul sa fie simplu, rapid si usor.

Ce putem invata?

Aceasta mica situatie ne reaminteste ca:

  • un site este un instrument “viu” ce are nevoie permanenta de atentie, modificari si optimizari pentru a tine pasul cu cele mai bune practici dar si cu serviciile si produsele unei firme
  • cand se construieste un site (atat ca design cat si ca programare) sunt luati in considerare foarte multi factori iar o firma capabila se gandeste si la arhitectura informatiei, nu numai la culori
  • orice site ai avea, daca nu investesti continuu in el, mai devreme sau mai tarziu vei observa un declin (inclusiv Apple a patit acest lucru)

Magazinul cel mai performant, din acest punct de vedere, este Amazon, iar acest lucru se vede atat prin introducerea elementelor noi cat si prin continua testare si modificare a site-ului.

La final, va las cu un citat foarte frumos din acest domeniu: “Like buildings, web sites have architectures that cause us to react.”

Sursa: reuters

0 comments