CREATIE. PROMOVARE. TEHNOLOGIE.

Importanta unui design de calitate

Publicat in:

12 Jun 2012

de

cu

Nici un raspuns

Am fost intrebata de multe ori de ce designul unui site este atat de important. Pentru asta este nevoie sa intelegem ca in fapt, un site este imaginea ta online, si modul principal de comunicare dintre o firma, firma ta, si utilizatorii (e.g. clientii, consumatorii) sai. Un site profesionist picteaza personalitatea firmei, va comunica incredere si profesionalism, va indruma utilizatorul intr-un mod rapid si eficient si il va ajuta in luarea deciziilor.

Un site profesionist este un site care isi respecta utilizatorii si livreaza calitate. Site-ul tau este unealta ta online, cea care iti va aduce un profit considerabil sau, dimpotriva, te va costa clienti. Redesignul este singura si cea mai buna solutie pentru a transforma un site ineficient si neplacut vizual intr-unul profesionist. Atunci cand amani imbunatatirea aspectului vizual al site-ului tau, timpul pierdut se plateste drastic: prin clienti, servicii si produse nevandute, afectand simtitor profitul firmei.

De ce un webdesign profesionist este atat de important?

Ei bine, indiferent de produsul pe care il vindem (de la un site, o imagine, servicii si pana la obiecte de zi-cu-zi) este crucial sa cunoastem faptul ca utilizatorii (consumatorii produsului) tin cont in primul rand de culoarea si aspectul vizual al produsului, mai mult decat orice alti factori, atunci cand prefera un produs fata de altul. Conform statisticilor, interesul utilizatorului pentru produs este dat in proportie de 1% de sunet/miros, 6% textura si 93% aspect vizual. In acelasi timp, 85% dintre utilizatori pun imaginea si modul vizual de prezentare pe primul loc in alegerea produsului.

Importanta designului

Pentru majoritatea utilizatorilor Web, modul de navigare intr-un site si designul per total sunt motivele principale pentru care acestia decid sa cumpere produsele sau sa se foloseasca de serviciile firmei care detine site-ul. Pe scurt, 42% dintre utilizatori isi bazeaza alegerea doar pe design-ul general al site-ului; mai mult de jumatate (52%) aleg sa nu se mai intoarca pe un site din cauza aspectului estetic.

Design-ul inseamna atat estetica, cat si functionalitate, o imbinare intre arta, psihologie, marketing si mecanisme tehnice. Un redesign va imbunatati si aspecte precum rapiditatea, eficienta si consistenta site-ului tau. Acestea te afecteaza de asemenea din punct de vedere economic pentru ca, statistic vorbind, 64% din consumatori renunta la utilizarea unor servicii sau cumpararea unor produse doar pentru ca site-ul se incarca prea incet.

Tinand cont de toate aceste aspecte, este simplu sa ne dam seama de ce un redesign (facut dupa principii vizuale solide si de marketing) va afecta pozitiv un site, si implicit firma care il detine.

Este randul tau sa te intrebi: site-ul tau isi respecta utilizatorii?

0 comments